|
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ ЛИСТ
від 13.09.2006 р. N 8104-3-11/18 Держспоживстандарт України розглянув звернення щодо надання роз'яснень з питань стандартизації та захисту прав споживачів і повідомляє таке. 1. Відповідно до підпункту 4.1.1 пункту 4 наказу Держстандарту України від 03.06.2002 р. N 321 "Про затвердження Інструкції про порядок здійснення державного нагляду за додержанням стандартів, норм і правил" періодичний державний нагляд здійснюється у формі інспекційного контролю за додержанням стандартів, норм і правил шляхом проведення планових (не частіше одного разу на календарний рік) та позапланових перевірок. Планові перевірки проводяться відповідно до плану-графіка державного нагляду, затвердженого директором ДЦСМС. Позапланові перевірки здійснюються на виконання рішень Кабінету Міністрів України на вмотивовану вимогу органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, прокуратури, а також за зверненнями громадян. 2. У своїй діяльності органи у справах захисту прав споживачів керуються Законами України "Про захист прав споживачів", "Про рекламу", постановами Кабінету Міністрів України від 02.04.94 р. N 215 "Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів", від 15.06.2006 р. N 833 "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення" та іншими законодавчими актами і нормативними документами. Держспоживстандартом та його територіальними органами у справах захисту прав споживачів на підставі скарг споживачів постійно проводяться тематичні перевірки щодо якості та безпеки продовольчої і непродовольчої груп товарів, стану дотримання суб'єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів при наданні послуг та у сфері реклами, доручень Президента України, Кабінету Міністрів України та доручень Держспоживстандарту України. Підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений уповноваженою особою Антимонопольного комітету України, Національної Ради з питань телебачення і радіомовлення або Держспоживстандарту України і його територіальних органів. 3. Відповідно до статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 08.04.93 р. N 30-93 "Про державний нагляд за додержанням стандартів, норм і правил та відповідальність за їх порушення" державний нагляд здійснюється у формі перевірки додержання стандартів, норм і правил при розробленні, виробництві, випуску, зберіганні, транспортуванні, використанні, експлуатації, реалізації та утилізації продукції підприємцями, в тому числі оптовими торговельними організаціями, за винятком реалізації товарів у сфері роздрібної та оптово-роздрібної торгівлі, випуску і реалізації продукції на підприємствах громадського харчування та надання послуг громадянам як споживачам. Статтею 26 Закону України "Про захист прав споживачів" передбачені повноваження спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав та інтересів споживачів і його територіальних органів. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі мають право перевіряти у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якість продукції, додержання обов'язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг, безперешкодно відвідувати та обстежувати відповідно до законодавства будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення цих суб'єктів. Отже, перевірки, проведені територіальними органами у справах захисту прав споживачів та державними центрами стандартизації, метрології та сертифікації Держспоживстандарту України одного і того ж підприємства не вважаються повторними, оскільки охоплюють різні сфери діяльності суб'єктів господарювання.
|
Copyright © 2004-2024, ЛЕОНОРМ.
|